Lihapohjainen raakaruokinta ja ravintolisät

Mitä ruoka tarkoittaa

Kaikki uskovat tietävänsä mitä ruoka tarkoittaa. Se on kuitenkin enemmän kuin syötävää. Kun ymmärtää ruuan idean, niin ymmärtää miksi se on niin helppoa.

Audiona:

Ruoka antaa aina samat ravintoaineet. Se ei riipu siitä miten koiran ruokkii. Raaka tarkoittaa vain kypsentämätöntä. Kypsennys ei tuhoa ravintoaineita. Joitain aineita häviää hieman. Eron saa katettua antamalla hieman enemmän ruokaa. Antioksidantit eivät kestä valoa ja ilmaa. Niitä voi tuhoutua, jos ruokaa jauhetaan tai säilytetään valossa.

Joissain sairauksissa täytyy antaa kypsää ruokaa. Kypsä sulaa hieman paremmin. Kypsennyksellä helpotetaan huonojen raaka-aineiden sulamista. Viljat on pakko kypsentää. Niissä on tärkkelystä. Koira ei sulattamaan sitä raakana,

Luomu ei anna ravintoaineita enemmän. Siinä voi joskus olla vähemmän. Se johtuu siitä, että luomussa ei saa käyttää yhtä paljon lannoitteita pelloilla. Luomussa eläimille ei käytetä ravintolisiä. Luomu on korvausjärjestelmä maanviljelijöille. Se on myös erilainen tapa tuottaa ruokaa.

Suositus: Vitamiinien kypsennyshävikki (Katiska)